Announcement

Collapse
No announcement yet.

Press Event Info from Game Reactor.se

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Press Event Info from Game Reactor.se

    Game Reactor.se posted there info from the recent press event at DICE and then soon took it down but I got a copy of it before it went down. I translated it to english from swedish via google, so yah...


    http://bf.gamersverse.com/?p=203

  • #2
    Re: Press Event Info from Game Reactor.se

    You got the Swedish original? I might clear some stuff up if you want to

    Comment


    • #3
      Re: Press Event Info from Game Reactor.se

      Originally posted by iQue
      You got the Swedish original? I might clear some stuff up if you want to
      Yep as followed,
      Vilken jädra smäll!
      Publicerad 2009-03-26
      Text: Jonas Elfving

      Jonas "Anti-Aircraft" Elfving besökte Digital Illusions i Stockholm för en heldag av flådiga explosioner. Med både Battlefield: Bad Company 2 och Battlefield 1943: Pacific på schemat blev det en sprängfylld dag...

      Även om väggarna hos Digital Illusions pryds av såväl Faith frånMirror's Edge och en skärm med gamla Pinball Dreams så är det Battlefield som dominerar möbleringen denna dag. En enorm handgranat komplett med Bad Company-smileyn har placerats mitt i cafeterian och alla, inklusive jag själv, påpekar att de vill ha en likadan hemma hos sig. Kitchigt!

      Dice vårdar förstås varumärket Battlefield ömt och ända sedan startskottet gick med Battlefield 1942 för sju år sedan (bortsett från den andliga föregångaren Codename Eagle från 1999) har serien sålt över 17 miljoner exemplar totalt. Det blir en himla massa onlinematcher, det. Nu ser Digital Illusions tillbaka på originalspelet och ger oss en chans att återuppleva Wake Islands fighter mellan jänkarna och japaner i Battlefield 1943: Pacific, som ska släppas för nedladdning till PC, Playstation 3 och Xbox 360.

      Digital Illusions är dock noga med att påpeka att Battlefield 1943: Pacific inte handlar om någon återutgivning utan snarare ett nytt spel "inspirerat" av Battlefield 1942. Vi kommer dock att få spela på enbart klassisk mark; Wake Island, Guadalcanal och Iwo Jima. Upp till 24 spelare lirar Conquest-läget och det är japaner

      Samma krav på samarbete finns förstås kvar; det gäller att hålla kartornas fem strategiska nyckelpunkter och kommunicera så gott det går. Du kan välja att börja som tre olika infanterister; infantry, rifleman och scout, beroende på om du föredrar sniper-gevär eller feta stridsvagnssabbare. Denna gång springer för övrigt de japanska soldaterna omkring med en katana som närstridsvapen, vilket även funkar som machete eller på irriterande staket. Jag hittar även ett bombskjul från vilket jag skicks upp i luften och får möjlighet att styra tre bombplan mot fiendebaserna.

      När jag själv får chans att hoppa in i en batalj på Iwo Jima känns allt både nytt och behagligt bekant. Frostbite-motorn frånBattlefield: Bad Company gör förstås upplevelsen både snyggare och roligare och jag börjar snabbt misshandla en jeep för att se hur staket, träd och husväggar reagerar på min framfart. I de flesta fall får mina hinder och inte jag ge vika när jag accar omkring, och det är en skön kontrast till de livsfarliga betongträden från gamla tiders Battlefield.

      En upphottad version av ett gammalt spel i all ära, men det är ett annat spel som ska komma att stjäla showen under min dag hos Digital Illusions. När vi först fick stifta bekantskap med B-kompaniet och en helt ny slags Battlefield förra året var det en fräsch och charmigt tillägg till franschisen. Nu är Battlefield: Bad Company 2 på väg och Digital Illusions är på väg att visa mig en av spelets banor, vilket visar sig bli en fartfylld historia. Uppdragets inledande filmsekvens rullar igång...

      Det är lika vackert som kallt i den tätbevakade byn vid den ryska gränsen. B-kompaniets vanliga skämtsamma jargong har för tillfället tystnat när man tar fram kikaren för att se vilket motstånd som väntar. En vakt vid sjökanten, en till vid lastbilen. Den Sweetwater, Haggard, Sarge och Preston vill åt. Men... vad gör Sarge? Hur hann han dit så fort? I kikaren syns sereganten göra ett rappt knivhugg som tar hand om den första ryssvakten. En vinkning till de övriga som följer efter.

      Sedan följer fem till tio minuter av riktigt uppfriskande, livfull förstapersonsaction. Preston och grabbarna kämpar sig fram genom de slitna, snötäckta bygatorna och lyckas ringa in ett flyganfall precis när de fått sina fiska lite för varma. En vansinnigt dån senare och ett hus rasar totalt samman. Lufträden får också ett observationstorn att falla som en fura rakt över vägen, farligt nära vår huvudperson.

      Förstörelse 2.0. Det ligger något vackert i begreppet och något beundransvärt i Digital Illusions ambitioner. Man vill konstrurera den definitiva, explosiva lekplatsen och ge oss möljigheter att pulvrisera varje jädra byggnad, betongsugga och barrskogsområde som vi kan se. När jag träffar Patrik Bach på Digital Illusions är det tydligt hur hängiven man varit just förstörelse-delen av spelet:

      - Andra utvecklare levererar inte när det gäller förstörelse. Vi blev nästan hånade när vi presenterade idén om att allt skulle kunna förstöras; folk tyckte att det redan fanns i andra spel, men i själva verket gjorde det inte det. Nu, efter att det första Bad Company är klart och vi har tvåan på gång kommer det bli svårt för konkurrenterna att komma i kapp, berättar Patrik Bach nöjt.

      Vad tillför egentligen förstörelsen till själva spelupplevelsen?
      - När allting kan förstöras - väggar, murar och skydd - så förändras dynamiken i spelet. Om du krigar i tio minuter i en by så blir den totalt nedbränd, vilket kräver en helt annan strategi. Samtidigt måste det bli ett bra flöde för spelaren, då han eller hon inte väljer samma väg eller förstör samma saker varje gång. Där är speltestandet väldigt viktigt.

      Vad är det svåraste med att skapa all denna förstörelse, rent tekniskt?
      - Det finns flera saker att tänka på. Du måste ha konstant dynamiskt ljus på banorna, det kan inte finnas några "inbrända" skuggor på väggar och dylikt. Fler polygoner måste renderas då allting har en insida. Vi vet att väggar kommer att försvinna, så vi måste bygga två världar på samma plats.

      Så vad ska ni göra för att Bad Company 2 ska överträffa ettan?
      - Ettan var bra, men inte bäst. När vi utvecklade Bad Company byggde vi Frostbite-motorn samtidigt och hann inte få allt precis som vi ville. Nu har vi en färdig motor och kan "nitpicka", fixa alla detaljer precis som vi vill ha dem. Det är tre större områden av förbättringar; allt vi ej fick med, saker som spelare önskat och nya saker vi vill göra.

      - Förutom "Destruction 2.0" satsar vi även stort på mer autencitet iBattlefield: Bad Company 2. Det handlar om allt från vapenrespons till hur fordonen uppför sig, något som kunde varit bättre i första spelet.

      Till sist, vad tycker du själv är roligast att förstöra?
      - Det är nog att verkligen döda träd. Att sitta i en luftvärnskanon och verkligen skjuta ned alla träd tills man fixat Lumberjack-achievementen är riktigt roligt!

      Comment


      • #4
        Re: Press Event Info from Game Reactor.se

        I'm gonna go ahead and translate the BC2 section for you guys, because the rest is just known news about 1943

        Comment


        • #5
          Re: Press Event Info from Game Reactor.se

          Alright cool thanks a lot btw.

          Also do you mind posting your translation as a comment on my site?

          Comment


          • #6
            Re: Press Event Info from Game Reactor.se

            Sure Freakboy

            It’s just as beautiful as cold in the heavily guarded village at the russian border. The B company’s usual humorous jargon is at the moment silent when you bring out your binoculars to see what resistance is waiting ahead. One guard at the beach, another at the truck. The truck Sweetwater, Haggard, Sarge and Preston wants to get. But… what is Sarge doing? How did he get there so fast? In the binoculars you see the sergeant to a quick slash of the knife to deal with the first russian guard. A wave to the others that follow him.

            Then follows five to ten minutes of really refreshing, lively first person action. Preston and the boys fight their way through the torn and snow covered village streets, and manage to call in for air support just when things are starting to get out of hand. An insanely loud roar later and a house completely falls apart. The air raid also makes an observation tower fall over the road, dangerously close to our protagonist.

            Destruction 2.0. There’s something beautiful in the concept and something admirable in Digital Illusions ambitions. They want to construct the definite, explosive playground and give us opportunities to pulverize every damn building and forest we can see. When I meet Patrik Bach at Digital Illusions it’s clear how determined you’ve been in the destruction parts of the game:

            - Other developers doesn’t deliver when it comes to destruction. We were almost ridiculed when we presented the idea that everything could be destroyed; people thought that we already had that in other games when it really wasn’t. Now, after the first Bad Company is done and the second part is on its way it’s going to be hard for the competitors to catch up, Patrik Bach tells us contentedly.

            What is destruction really adding to the complete game experience?
            - When everything can be destroyed, walls and other protection, the dynamics of the game change. If you fight 10 minutes in a village it’s going to be completely burnt down, which demand a completely different strategy. At the same time there has to be good flow for the player, so he or she doesn’t pick the same route or destroy the same stuff all the time. Game testing is very important in that area.

            What is the hardest thing with creating all this destruction, from a technical aspect?
            - There are several things to think about. You need constant dynamic lights on the maps, there can be no “burnt in” shadows on walls and similar. More polygons have to be rendered when everything has an inside. We know walls will disappear, so we have to build two worlds in the same place.

            So what will you do to make Bad Company surpass the first game?
            - The first game was great, but not the best. When we developed Bad Company we built the Frostbite engine at the same time, and didn’t have time to tweak everything exactly like we wanted. Now we have a finished engine and we can “nitpick”, fix all the details exactly like we want them. There are three larger areas of improvements; everything we couldn’t fit in, things players have wanted and new things we want to do.

            - Except for ”Destruction 2.0” we’re also trying to get more authenticity in Battlefield: Bad Company 2. It’s about everything from weapon feedback to how the vehicles behave, something that could have been better in the first game.

            And finally, what do you think is the most fun thing to destroy yourself.
            - I really think it is to kill trees. Sitting in an anti-aircraft gun and chop down all the trees until you’ve got the Lumberjack achievement is really fun!
            A bit sloppy at times but meh, there you go

            Comment


            • #7
              Re: Press Event Info from Game Reactor.se

              It's really nice to have someone who is fluent in both English and the language in question in order to do a proper translation, instead of the painful, broken stuff from Babelfish/etc.

              Thanks for that iQue.

              Comment


              • #8
                Re: Press Event Info from Game Reactor.se

                Thanks for the translation! I cannot wait to see the BC2 trailer later on tonight! This is going to rock!!!

                Comment


                • #9
                  Re: Press Event Info from Game Reactor.se

                  Thanks so much iQue!

                  Comment

                  Working...
                  X